onsdag, maj 20, 2009

EU-test

Nu närmar sig EU-valet med stormsteg. Jag sitter nu och lyssnar till partiledardebatt i riksdagen som i många delar handlar om EU, samtidigt som jag försöker slänga något öga i min marknadsföringsbok.

Eftersom en stor del av Sveriges befolkning idag inte har bestämt sig för vilket parti de ska rösta på vill jag tipsa om ett webbtest som finns på DN.se. Jag tycker det var ett lättbegripligt test som inte tog speciellt lång tid att göra. Detta kan ge ett hum om vilket parti som står för de åsikter man själv har. Föga oväntat blev jag till 80% Centerpartist!

Till er som överväger att inte rösta vill jag bara säga: alla svenska medborgare har rösträtt. Det är en rättighet som många runt om i världen fortfarande bara kan drömma om. Därför tycker jag att alla som har rättigheten att rösta också har en skylldighet att verkligen lägga en röst i våra allmänna val! Har man inte röstat kan man inte ha en åsikt i efterhand!

Inga kommentarer: