onsdag, november 05, 2008

Obama

Så har Amerikanska folket sagt vilken de vill ska leda landet och ha stort inflytande på övriga världen de närmaste åren. Jag kan inte mer än att instämma i de gratulationer som framförts från olika håll. Jag som många andra hoppas nu också på en fokusförändring av den amerikanska politiken med fokus på miljöfrågan, världsolidaritet mm.

För er som vill kan ni HÄR lyssna på en textad version av Baracks tal i natt.
Ni kan också läsa ett uttalande av Maud Olofsson

Idag har jag också haft en givande dag i skolan med en gästföreläsare som pratade om teambuildning. Det är inte alltid så enkelst som man kan tror att få en grupp att jobba åt samma håll under en given tid. Jag hoppas att något av detta fastnar i mitt minne och att det gör nytta i framtiden när nya gruper ska tillsättas.

Dagens händelse: Barack Obama blir USA:s nästa president
Dagens pengartjuv: Service av bilen

Inga kommentarer: